Ze života žáků

Strana 1 z 1912345...10...Poslední »

Jak jsme budovali nová přátelství

Prázdniny rychle utekly a nás čekal nástup zpět do školy. Navíc jsme se nevraceli na dolní, ale přestoupili na horní, tedy II. stupeň. To už něco znamená…, například to, že už jsme skoro dospělí a tím pádem se může paní učitelka s námi odvážit podniknout nějaké to dobrodružství. Možná, že pro někoho může být takové dobrodružství lovit krokodýly v Amazonii nebo krotit divoké mustangy na prériích v Americe, ale taková dobrodružství by nemohla společně podniknout celá třída. „Není důležité, co děláš, ale s kým to děláš,“ říká náš tatínek, a proto musel naší třídě stačit společný výlet do Fryštáku. Celý příspěvek

Nocování

23. června jsme nocovali ve škole. Jakmile jsme byli všichni, šli jsme malovat na chodník. Hlídal nás pan Soviš a pan Lukáš. Byli jsme rozděleni do dvou skupinek rodinky Třeťákovy a kreslili jsme na chodník plány prázdninové dovolené. Holky naplánovaly cestu na Havaj, kluci do Bulharska. Potom jsme hlasovali a vyhrálo Bulharsko, na Havaj pojedeme příště. Vyřádili jsme se na průlezkách, slupli skvělou pizzu od Lukášů a šli se umýt a napít do školy, pak jsme se ještě vrátili na hřiště a hráli jsme hry Otec Abrahám…, Dívám se přes tento krásný prstýnek a střižbu. Na hřišti jsme si pochutnali na hroznech od paní Ježkové, posléze ve třídě na luxusních lívanečcích od paní Smrtkové.  Stihli jsme namalovat ruce obličejovými barvami, pak dva pohádkové kvízy, lámali jsme si jazyk jazykolamem Bylo li by libo ryby (nejmrštnější jazýček měl Mareček Soviš) a ještě jsme stihli hru na jména. Celý příspěvek

Holúbek špatné počasí ve Strážnici nezaskočilo

Holúbek nezklamal a hustý ranní déšť nikoho nepřesvědčil, že by plánovaný rozlučkový výlet mohl dopadnout jinak, než bezvadně ☺. Popravdě, některé vedoucí zvažovaly po ránu odklad, ale nakonec správně vyhodnotily, že právě deštivé počasí může přinést nečekané a nezapomenutelné zážitky, a rozhodly se jít do toho ☺.

Dešti jsme naštěstí směrem na jih trochu ujeli a pak nás sem tam doběhly jen kratší přeháňky, většinou ve chvíli, kdy jsme byli pod střechou ☺.Tak jsme si mohli vychutnat Baťův kanál, skanzen, kemp ☺, unikátní výstavu lidových nástrojů na zámku nebo zapátrat mezi strážnickými domorodci po informacích o Strážnických branách. Celý příspěvek

Ekologické aktivity ve školním roce 2016/2017

I v letošním školním roce jsme v rámci projektu Recyklohraní rozšiřovali znalosti žáků v oblasti třídění a recyklace odpadů a umožnili jim osobní zkušenost se zpětným odběrem baterií a použitých drobných i velkých elektrozařízení nejen formou sběru, ale také plněním různých úkolů a aktivit, za jejichž splnění škola obdržela příslušný počet bodů.

Naše škola v uplynulém školním roce odevzdala 30 kg vybitých baterií a 23 kg drobného elektrozařízení.

V rámci Dne Země se žáci 1. stupně zapojili do projektu „Ukliďme Česko“, při němž vyčistili sídliště Židovna.

Ve dnech 30. 5. – 5. 6. proběhl na obou stupních KZŠ sběr papíru. O tom, jak se jednotlivé třídy snažily, vypovídá tabulka. Výtěžek sběru bude věnován na misie, nejpilnější třídy budou oceněny.

ŠK Celý příspěvek

Výlet 4. třídy

Ráno jsme odjeli z Brodského nástupiště směrem na Staré Město. Z nádraží jsme se vydali pěšky k cyklostezce, po které jsme po necelých pěti kilometrech došli až k archeoskanzenu Modrá. Cestou jsme ochutnali třešně a lesní jahody, které podél cyklostezky rostly. Ve skanzenu nás průvodce zavedl nejprve na věž, kde nás seznámil s tím, jak to vypadalo v době Velkomoravské říše v devátém století našeho letopočtu. Poté jsme navštívili stanoviště, kde pro nás byl připraven program.

Na prvním stanovišti nám ukázali, jak se dříve oblékali. Druhé stanoviště byla škola, kde jsme se dozvěděli zajímavosti o Cyrilu a Metodějovi. V pekárně jsme si zkusili namlít mouku a povídali jsme si, co v době Velkomoravské říše jedli. Předposlední zastávkou byla návštěva domu „bohatého muže“, kde nám ukazovali zbraně. Poslední zastávkou byla lukostřelba. Měli jsme se trefovat do terčů, ale většinou jsme se trefovali jen do plachty, která byla za nimi :). Poté jsme opustili skanzen a vydali se na Živou vodu, kde nás paní průvodkyně provedla. Nejdéle jsme se zdrželi ve vodním tunelu, kde jsme pozorovali ryby, jesetery, vyzu velkou, kapry, okouny, štiku, pstruhy, želvy atd. Bohužel největší kapr Jonáš se nám bohužel neukázal. Celý příspěvek

Výlet 2. a 5. třídy, 13. 6. 2017

Hrad Buchlov, Barborka – poklad, Uherský Ostroh – Lapidárium, šicí dílna krojů

Dne 13. 6. 2017 žáci 2. a 5. třídy prožili za pěkného počasí svůj školní výlet. V 8:00 děti odjely na hrad Buchlov, kde na ně čekala průvodkyně převlečená za šlechtičnu. Děti seznámila s prostory hradu a s pány, kteří hrad Buchlov vlastnili. Nechyběla pověst O lípě neviny, Černé paní. Děti se seznámily s loveckým právem, rytířským sálem, Zástřizlovským pokojem, Petřvaldskou ložnicí, psem Cerberusem a s místností s mumií. To vše poté pro zopakování a na památku děti dostaly v podobě malé knížky, kam si mohly natisknout razítko hradu.

Po prohlídce se děti vydaly ke kapli svaté Barbory, kde hledaly ukrytý poklad v podobě sladkostí. Po odjezdu z Buchlova nás čekal směr Uherský Ostroh. Celý příspěvek

Výlet do Strážnice

Ve středu 14. 6. se prvňáci a třeťáci vypravili na školní výlet do Strážnice. V 7:56 nám jel vlak. Přijeli jsme do Strážnice a šli jsme městem na zámek. Před prohlídkou zámku jsme se nasvačili. Zámkem nás prováděla průvodkyně. Viděli jsme zbraně a obrazy, knihovnu se spoustou knih a prohlédli jsme si výstavu fotografií a krojů z celé naší republiky. Přes zámecký park jsme se vydali do skanzenu. Tam nás paní rozdělila na dvě skupinky – hráli jsme si na rodiny Hodulíkovu a Mikulincovu. Každý z nás měl nějaký úkol. Hlídali jsme miminka Alžbětku (druhá skupinka Aničku) a Františka, nesli jsme hrábě, březovou metlu a proutěný košík, do kterého jsme sbírali dříví a šišky. Kluci táhli vozík. Vyzkoušeli jsme si, jak žili lidé v dřívější době. Pak jsme si koupili suvenýry. Vlakem jsme se vydali zpátky do Uherského Brodu. Všichni si výlet užili. Byl totiž báječný. Celý příspěvek

Výlet 6. třída

Je to tady!

Pátek 2. června a 6. třída se vydává na školní výlet do Olomouce. V 6:45 jsme odjeli vlakem do Starého Města, kde jsme přesedali na další vlak, který už jel přímo do Olomouce (cesta trvala asi dvě hodiny).

Po příjezdu jsme nasedli na tramvaj a jeli k Pevnosti poznání. Když jsme se tam dostali, byl na dvě hodiny rozchod po všech částech areálu. („Mistr“ Vašek ztratil lístek, takže musel turnikety podlézat.)

Následoval přesun na Horní náměstí, kde jsme dostali druhý rozchod dne, tentokrát po Olomouci. Celý příspěvek

Klub zábavné logiky a deskových her

Každý pátek odpoledne, když všichni spěchali užít si víkend a škola ztichla, scházelo se šest největších nadšenců a milovníků matematiky v Klubu logiky.

Lámali si hlavy a namáhali mozky nad různými úkoly, od sudoku přes piškvorky a čtverečkový fotbal až po vlastní malý výzkum a statistické zpracování údajů.

Kromě toho hráli všelijaké hry. Známé (jako Šachy, Monopoly nebo Dobble) i neznámé a úplně nové (třeba Numerabis nebo Cuts Line), ale ze všech nějraději Carcassonne. Hráli všude – na lavici i na zemi, ve třídě i na hřišti. A pořízené fotky dokazují, že to rozhodně nebylo jen chození z povinnosti!

A co vy? Zvládli byste také vyřešit „naše“ úkoly? Celý příspěvek

7. třída v ZOO

Článek po rozkliknutí

Celý příspěvek

Pasování na čtenáře

Konečně nadešel tolik očekávaný den, kdy se z malých prvňáčků stávají opravdoví čtenáři!

Ve středu 7. června v 9 hodin žáci 1. třídy usedli na schody nové dětské knihovny a s napětím čekali, jakou zkouškou budou muset projít. Nebylo to právě jednoduché. Nejdříve museli dát dohromady pravidla chování v knihovně, pak prokázat, že opravdu umí dobře číst, a nakonec odříkat Slib čtenáře. Protože ale vše zvládli na jedničku, byli nakonec všichni slavnostně pasování na čtenáře. A kromě svého vlastního čtenářského průkazu si na památku odnesli i zajímavou knížku.
Že si označení „čtenář“ opravdu zaslouží, pak dokázali ve škole, kde se do čtení knížky hned pustili :-).

Tak tedy gratulujeme a přejeme mnoho zábavných stránek, milí prvňáčci! Celý příspěvek

Anglie 2017

Tento rok se rohlodlo jet na zájezd se školou sedmnáct žáků z posledních tří ročníků druhého stupně naší Katolické základní školy, ostatní místa zaplnila škola z Olomouce. Z pohledu mě, jako žáka nás bylo poměrně dost. Cesta autobusem nebyla nejkratší, ale dala se přežít, protože jsme byli s kamarády, kteří nám naši cestu ulehčovali častými vtipy atd… Cesta autobusem zabrala asi osmnáct hodin do nalodění na trajekt, na kterém jsme jeli asi hodinu a půl a byl to docela zážitek.

První den v Londýně jsme se jako první podívali do Royal Observatory Greenwich, kde se nachází nultý poledník, u kterého jsme se všichni fotili a byl tam pěkný výhled na město. Následovaly další památky jako Queen´s house, Buckingham palace, Big Ben… navštívili jsme i přírodovědné muzeum, kde jsme mohli vidět kostru dinosaura a něco o sopečných erupcích. Celý příspěvek

4. třída na dopravním hřišti

Dne 19.5.2017 se žáci 4. třídy zúčastnili výuky na dopravním hřišti. Počasí oproti říjnu přálo, svítilo sluníčko, prostě krásný květnový den.

Výuka začínala teoretickou částí, kdy si žáci opakovali, co se už při minulé návštěvě dozvěděli na prvním kurzu dopravní výchovy, tj. jak správně jezdit na kole v silničním provozu, jak rozlišovat dopravní značky a jaké vybavení mí jízdní kolo mít. Také řešili různé dopravní situace, jak se na kole správně a bezpečně pohybovat a předcházet tím úrazům. Poté, co napsali test, následovaly jízdy zručnosti. Kruhový objezd a ukazování před křižovatkami byl občas problém, ale nakonec tuto část všichni úspěšně zvládli.

Po vyhodnocení testů všichni získali „řidičák“ na kolo, někteří ovšem s podmínkou opakovaných jízd na dopravním hřišti. Žáci získali mnoho teoretických i praktických poznatků. Celý příspěvek

Ukliďme Česko

Ve středu 17. 5. 2017 jsme se na 1. stupni zapojili téměř s měsíčním zpožděním do akce ke Dni Země „Ukliďme Česko“. Po velké přestávce jsme vyrazili po třídách do ulic sídliště Židovna vybaveni pracovními rukavicemi a velkými modrými pytli. Jako každý rok jsme prošmejdili každičké zákoutí či keř a opět jsme se nestačili divit, co všechno jsou lidé schopni vyhodit pod svá okna. Našli jsme nejen papíry a papírky, plastové obaly, ale také boty nebo celý srolovaný koberec. (Doufejme, že si ho do těch keřů někdo jen neodložil…) 🙂

Děkujeme všem žákům, kteří za naše neukázněné občany odvedli kus pořádné práce! Celý příspěvek

Prvňáci v knihovně

Možná už jste také slyšeli o tom, že dětské oddělení knihovny F. Kožíka v Uherském Brodě se přestěhovalo do nových prostor. Když jsme se o tom dozvěděli my, zvídaví prvňáci, chtěli jsme se přesvědčit na vlastní oči. A tak paní učitelka všechno domluvila a v pondělí 15. května jsme se do knihovny vydali.

Byla to pro nás vlastně taková odměna za naše vystoupení ke Dni matek. A my musíme uznat, že to nebyla vůbec malá odměna, protože se nám v knihovně opravdu moc líbilo.

Přestože na čtenáře budeme pasováni až v červnu, už teď rádi čteme, a tak je pro nás knihovna skvělé místo. Celý příspěvek

Strana 1 z 1912345...10...Poslední »

Rubriky

Archív

Pro mládež

Jste návštěvník:
Dnešní návštěvy:

Biblický citát

Biblický citát na dnešní den
Duch svatý vás poučí. (Lk 12,12)

Kalendář akcí

pondělí 4. září 2017 - Zahájení školního roku v 9.00 hodin mší svatou ve farním kostele

Video o sv. Dominiku

Krátký dokument vytvořený k 170. výročí narození patrona naší školy

Modlitba ke sv. Dominiku

Svatý Dominiku Savio, plnil jsi poctivě všechny své povinnosti a jsi pro nás vzorem neúnavné činnosti posvěcené modlitbou. Vypros i nám, abychom uměli při zachovávání svých povinností žít příkladným životem opravdové zbožnosti. Amen.